Jak získat odklad daňového přiznání?

Jak získat daňové přiznání?

Každý rok přibývá lidí, kteří neumí správně vyplnit daňové přiznání, což jim může způsobit mnoho zbytečných nepříjemností. Velké procento osob také nechává odevzdání daňového přiznání na poslední chvíli, a pak toho v březnu v nekonečných frontách na finančních úřadech lituje. Pokud si nevíte rady s vyplněním přiznání nebo nemáte čas se tím zabývat, obraťte se na služby daňového poradce, který ho za vás i odevzdá na finančním úřadě. V případě potřeby můžete také zažádat o odklad daňového přiznání, který vám prodlouží lhůtu pro odevzdání o tři měsíce. Tato možnost je však placená. Poslední možné datum, pro odevzdání daňového přiznání bez jeho odkladu, je 1. dubna. Nedodržovat termíny se rozhodně nevyplácí. Finanční úřad pak může podnikatelům zvýšit daň o 10 % a v případě nezaplacení, zaplatíte i úroky z prodlení ve výši 15 %. Nečinnost poplatníka může být dokonce potrestána pokutou, která může dosáhnout výše až 2 miliony korun.

Sehnat si daňový formulář je velice snadné. Dokumenty si můžete vyzvednout osobně na finančním úřadě nebo si je pohodlně stáhnout na internetu. Vyplněné daňové přiznání pak můžete podat čtyřmi způsoby, osobně, elektronicky, poštou či faxem. Nejpreferovanější variantou bývá osobní podání, neboť při využití pošty se za datum podání považuje den podání na poštovní přepážce, odfaxované daňové přiznání zase stejně musíte doručit ještě jednou osobně, případně poštou. Jestliže pro podání daňového přiznání zvolíte elektronickou cestu, musí být vaše zpráva opatřena zaručeným elektronickým podpisem. Pokud tomu tak není, je ještě vyžadována písemná podoba dokumentu. V případě, že má vaše daňové přiznání na starosti daňový poradce, nemusíte se způsobem podání vůbec zabývat. Povinnost odevzdat každý rok daňové přiznání má každý podnikatel či osoba samostatně výdělečná činná, a to na finančním úřadu, v jehož obvodu má v době podání bydliště.

Pokud si k poslednímu březnovému dni nestihnete opatřit veškeré potřebné podklady nebo jednoduše nemáte čas podat daňové přiznání, můžete zvolit odklad daňového přiznání a využít služeb, které nabízí daňový poradce. Tato varianta vás zcela zbaví nepříjemného obíhání úřadů a lámání si hlavy s vyplňováním jednotlivých kolonek daňového přiznání. Daňový poradce vám poradí se vším, co s přiznáním souvisí a zaručí vám, že vaše daňové přiznání bude v naprostém pořádku a včas doručeno na příslušný finanční úřad. Odklad daňového přiznání vám přinese další tři měsíce, které ke srovnání si vašeho účetnictví potřebujete a zároveň přináší i výhody ve formě odložení zaplacení daně z příjmu, nedoplatků na zdravotní a sociální pojištění i posunu splatnosti nových záloh na daň. Daňový poradce připraví veškeré podklady, optimalizuje daňový základ a zkonzultuje s vámi jakékoliv vaše dotazy týkající se účetnictví a daní.