Služby daňového poradce

Odklad daňové přiznání – služby daňového poradce

Mnoho právnických i fyzických osob nestíhá podat daňové přiznání ke dni 1. dubna a řada z nich si přidělává zbytečné starosti, neboť neví o možnosti odkladu daňového přiznání. Tento termín označuje situaci, kdy se ze zákona prodlouží lhůta pro podání daňového přiznání ze tří měsíců až na šest měsíců po uplynutí zdaňovacího období. Nejpozději poslední březnový den doručte na finanční úřad plnou moc, která daňového poradce opravňuje k zastoupení vaší osoby. Termín odevzdání přiznání se potom posouvá na 2. červenci. Odklad daňového přiznání je vhodnou volbou i v případě, že si nejste jisti správností vašeho přiznání nebo momentálně nemáte dostatek financí na zaplacení daně. Daňový poradce vám kvalitně a bez jakýchkoliv problémů zpracuje daňové přiznání a případně i ostatní potřebné formuláře. S odkladem daňového přiznání samozřejmě souvisí i kontrola údajů vyplněného dokumentu od zkušeného daňového poradce.

Hlavní výhodou odkladu daňového přiznání, je získání více času pro jeho zpracování. Mnohé potřebné doklady se například dají sehnat až za delší dobu. Velkou výhodou je bezpochyby i delší časová lhůta pro uhrazení daně. Daňový poradce vám zajistí tři měsíce navíc a probere s vámi jednotlivé položky dokumentu i případné možnosti, kterých máte možnost využít. S využitím služeb daňového poradce si můžete být jisti, že je vaše daňové přiznání naprosto bezchybně vyplněné a že bude včas doručeno na finanční úřad. I kdyby přece jenom došlo k nějaké chybě ve vašem přiznání, plně za ni odpovídá daňový poradce, neboť je proti těmto chybám pojištěn. Daňový poradce vám v případě zájmu může nabídnout i kontrolu vašeho účetnictví.

Daňové přiznání můžete odevzdat později i bez toho, abyste využili odklad daňového přiznání. Můžete zažádat o prodloužení lhůty pro podání daňové přiznání. Tato varianta vás vyjde levněji, avšak je možné, že finanční úřad vaši žádost zamítne. Prodloužení lhůty je možné pouze v případě, kdy vám závažné neovlivnitelné důvody neumožnily odevzdat daňové přiznání včas. Jestliže takové důvody nemáte, je nejvhodnějším řešením obrátit se na daňového poradce, který je odborníkem nejen na daně a účetnictví, ale i na zdravotní a sociální pojištění. Můžete se na něj tedy obrátit i s jinými záležitostmi. Odklad daňového přiznání oddaluje datum, od kterého hrozí sankce v podobě úroku z prodlení při pozdní úhradě daně. V určité míře navíc dochází i ke zkrácení období, ve kterém lze daň doměřit například na základě daňové kontroly.