Prodloužení lhůty s daňovým poradcem

Daňové přiznání se každoročně podává finančnímu úřadu k termínu posledního března. Pokud připadá datum poslední března na sobotu nebo neděli, je lhůta prodloužena do prvního následujícího pondělí. Zpoždění v rámci pěti dnů není sankciováno. Přesto existuje několik možností pro odklad daňového přiznání. Pokud chcete odklad daně realizovat, je vhodné, aby se toho účastnil daňový poradce, který by vás celým procesem bez problémů provedl. Prodloužení termínu pro daňové přiznání i zaplacení daně je možné provést dvěma způsoby, přičemž u obou se jedná o lhůtu tří měsíců. První varianta spočívá v tom, že podáte zpoplatněnou žádost o odklad daňového přiznání na finanční úřad, který rozhoduje o kladném vyhodnocení či zamítnutí vaší žádosti. Druhá možnost počítá s tím, že bude zahrnut daňový poradce, kterého kontaktujete. Je potřeba ho zplnomocnit k tomu, že bude vás nebo vaši firmu zastupovat ve věci „odklad daňového přiznání“. V druhém případě se tak nemusíte sami o nic starat a daňový poradce vše vyřídí za vás. Ať už zvolíte první nebo druhou variantu, v případě kladného vyřízení vaší žádosti je třeba, abyste tuto záležitost nahlásili své zdravotní pojišťovně a na správu sociálního zabezpečení. Pokud nepožádáte o odklad daně, je nutné zaplatit daň v době, která je vymezena pro podání daňového přiznání. Tyto platby probíhají dvěma možnými formami. Můžete se vy osobně nebo zastupující daňový poradce dostavit na finanční úřad a danou částku zaplatit osobně na pokladně. Vedle této možnosti lze částku poslat převodem na příslušný účet finančního úřadu. V druhém případě je třeba mít na zřeteli, že nerozhoduje datum odeslání peněz. Částka musí být připsána na účet ve lhůtě pro zaplacení daně. Pokud si tedy nejste jistí, že můžete tyto termíny dodržet, daňový poradce vám pomůže s odkladem daňového přiznání.